Účinnost nového stavebního zákona se odkládá, vláda chystá novelu
19 října, 2022Podmínky investorů a developerů pro spolupráci
14 prosince, 2022Registr stavebních projektů (RSP) je informační platforma, která nabízí aktuální data o stávajících i připravovaných stavebních zakázkách v Čechách a na Slovensku. Propojuje investory, projektanty a dodavatele, kteří mohou díky speciálnímu software upravenému přímo na míru sledovat data o jednotlivých zakázkách. Získat informace o stávajících projektech, ale dokonce o investičních záměrech, a s tím související kontakty, nebylo nikdy jednodušší! O využití RSP pro získávání obchodních příležitostí, jak usnadní obchodníkům život a o jeho dalším směřování více prozrazuje jeho zakladatel a ředitel Kamil Fiala.
Registr sdružuje informace o stavebních projektech a záměrech v Čechách a Slovensku. Kdo informace v registru využije?
Náš registr mohou využít pro hledání dat všichni, kdo se podílí na přípravě a realizaci staveb. Od projektantů, architektů, přes dodavatele stavebních materiálů, vybavení stavby, různých služeb jako např. BOZP, technický dozor stavby, až po stavební firmy. Zajímavé obchodní příležitosti zde jsou ale také pro banky, leasingové společnosti, pojišťovny, dodavatele provozních služeb, vybavení budov atd. Cílíme spíše na střední a větší společnosti, které si samy aktivně hledají obchodní partnery a stavební zakázky.
Protože jde o velké množství informací, je naší největší výhodou fakt, že lze data přes speciální aplikaci různě filtrovat a přesně cílit na konkrétní hledanou informaci. Základním filtrem může být nejen region zájmu nebo typ zakázky, ale na to pak navazují další podrobnější zadání a specifikace.
Můžete uvést konkrétní příklady?
Jednoduše – firma na výstavbu ocelových konstrukcí potřebuje informace o připravovaných investicích do průmyslových resp. skladovacích objektů. Proto si filtry nastaví jinak, než třeba klasická stavební firma, kterou tyto projekty zajímat třeba nebudou. Službu může využít například také dodavatel telekomunikačních zařízení, který hledá zákazníky typu developerské projekty, bytové projekty či administrativní budovy, ale hledat může klidně i mezi školami nebo výrobními firmami, které například staví novou halu.
Stejné typy zakázek bude hledat projektant, který se zaměřuje na BIM projektování. Naši klienti chtějí především vědět, kdy mohou své potenciální zákazníky oslovit – ať už na začátku při plánování stavby, v jejím průběhu, nebo až před zahájením provozu. Naším klientem může být též úklidová firma, která nabídne investorovi kolaudační úklid anebo následně pravidelný úklidový servis. Obdobně mezi naše klienty patří dodavatelé interiérů, jak administrativních či vzdělávacích prostor, tak i skladovacích, kteří nabízí vybavení regály. Nebo třeba manipulační techniku. Možnosti jsou opravdu nepřeberné.
Projekt je určený pro vyhledávání obchodních příležitostí. Jaké informace k jednotlivým zakázkám Vaši klienti v registru najdou?
V databázi jsou veškeré aktuální informace od záměru projektu, průběhu přípravy, jak probíhá výběrové řízení až po výstavbu. K dispozici jsou kontakty na realizační firmy, odpovědné osoby, veškeré dostupné dokumenty atd. Vše pro to, aby bylo možné potenciálního zákazníka oslovit a obchodník měl k tomu veškerá potřebná data. U veřejných zakázek zde klienti najdou základní dokumenty jako je zadávací dokumentace, informace k územním a stavebním řízením, EIA, propojení na ARES atd. U soukromých investorů pak k zakázkám přidáváme dostupné dokumenty a další informace, např. články o projektu z médií. Protože máme vlastní call centrum a veškeré informace si osobně ověřujeme, garantujeme nejen správnost získaných údajů, ale také jejich aktuálnost. U každé informace je uveden datum našeho posledního kontaktu s investorem (datum aktualizace) a historie vývoje každé informace.
Je v databázi něco, co klienti jen tak nikde nenajdou?
Pro naše klienty se snažíme mít maximální množství dostupných informací na jednom místě. Sledujeme změny vlastnických práv pozemků určených k výstavbě anebo převody nemovitostí kvůli jejich možné rekonstrukci. Při telefonním ověřování se nám občas dokonce podaří získat informace jinde běžně nedostupné, které přidáváme do poznámky. Určitě zajímavé pro klienta bude, že zde najde přehled jiných zakázek, které daný subjekt dělal, aktuálně dělá nebo připravuje, a případné další vazby s jinými subjekty. Cílem je, aby si náš klient udělal komplexní obrázek o dané firmě a zakázce, anebo měl třeba jen „icebreaker“ na obchodní jednání.
Jakým způsobem získáváte data do registru? Jak jsou aktualizovaná a spolehlivá?
Sledujeme informace o zakázkách na stavebním trhu od hodnoty 3 milionů Kč v soukromé sféře a od 0.5 milionu Kč ve veřejné sféře. Máme přehled min. o 95 % připravovaných a probíhajících stavebních akcích v celé České republice a postupně nabíráme data i ze Slovenska. Čerpáme z běžně dostupných zdrojů a sami provádíme monitoring – sledujeme přes 3000 webových stránek, od veřejných a státních institucí, přes různé informační servery až po komerční subjekty. Jak jsem již zmínil, klíčové je, že máme vlastní call centrum a všechny informace telefonicky pravidelně aktualizujeme a doplňujeme.
Jak systém funguje a jsou potřeba nějaké specifické dovednosti pro jeho správu?
RSP je dostupný primárně jako on-line služba, kam získají pracovníci klienta přístup přes webový prohlížeč. Je to aplikace s intuitivním ovládáním, možností podrobného filtrování a exporty. Snažíme se, aby byla pro obchodníky maximálně praktická, tedy má propojení na poštovního klienta, Google kalendář nebo mapy, kde obchodníci jistě ocení přímou navigaci na adresu, volání na jedno kliknutí atd. Přístup je možný přes PC, tablet i mobilní telefon a provoz je úsporný na data. Kromě toho všeho umožňuje nastavit automatické zasílání informací na e-mail dle zadaných parametrů.
Součástí je také CRM aplikace (pro řízení vztahů se zákazníky), která umožňuje plánování a delegování jednotlivých informací, úkolů pro uživatele, exporty dat atd. Aplikace je vždy vytvořená pro potřeby konkrétního klienta a počet uživatelů, kteří s ní budou ve firmě pracovat. Pokud chce klient integrovat informace do svého CRM systému, i to je možné přes XML rozhraní.
Pokud mám o registr zájem, jak mám dále postupovat?
Na našich webových stránkách nás můžete přímo kontaktovat, nebo vyplnit jednoduchý formulář a získat bezplatnou ukázku aplikace zdarma. Náš obchodník Vám předvede systém, kdy uvidíte, jak prostředí vypadá, jaké funkce nabízí a jak je ovládání intuitivní. Pro následnou nabídku se přesně specifikuje potřebná optimalizace software pro daného klienta. Službu prodáváme na min. 12 měsíců. Po zakoupení následuje zaškolení osob, které s ní budou pracovat. Samozřejmostí je podpora našeho call centra, která během pracovní doby pomůže se službou, případně odpoví na dotaz e-mailem. Obdobně je možné jednoduše zaslat dotaz k libovolné informaci a ta bude doplněna či zaktualizována buď obratem, nebo nejpozději do 48 hodin.
Kam se registr ubírá? Uvažujete o nějakém dalším rozšíření služeb?
Informace o stavebních zakázkách v Česku sbíráme už 28 let. Začínali jsme sledováním velkých zakázek a postupně jsme se rozrůstali a sledovali i menší zakázky a čím dál tím podrobněji. Tím rostl i důraz na kategorizaci a systemizaci dat, jejich bezpečnost a využívání v rámci evropských pravidel. Další milník jsme překročili letos na jaře, kdy jsme zakoupili doplňující databázi informací o stavebních projektech ze Slovenska. Během léta jsme tisíce informací ověřovali a doplňovali a zároveň je zasazovali do našeho systému. Otevíráme tak pro naše klienty další informační trh, ve kterém najdou, pevně věřím, nejen obchodní příležitosti ale i potenciál pro svůj další rozvoj.
zakladatel společnosti Kamil Fiala